تهیه شربت آلات

خرید بک لینک

شربت توت فرنگی

مواد لازم :

توت فرنگی یک کیلو
شکر ۳۰۰ گرم

آبلیمو دو قاشق سوپخوری

کمی وانیل (در صورت تمایل )

یخ و آب

طرز تهیه :

دم توت ها را بگیرید و بشویید . بعدشکر رو لا بلای توت ها بپاشید … نیازی به افزودن آب نیست . و یکشب اجازه دهید در یخچال بماند و آب بیاندازد . سپس توت ها رو از داخل ظرف با یک کفگیر در بیارین و باقی شکر رو داخل این آبی که داخل ظرف جمع شده بریزین و بذارین بجوشه و به قوام بیاد . میتونین توت ها رو در نیارین و همون موقع بذارین بجوشه . ولی اینطوری رنگ مربا تون مثل روش اول خیلی روشن نمیشه ! و به خوشرنگی روش اول نخواهد بود . چون شما شهد رو کاملا قوام میارین و حالا دیگه توت ها رو اضافه میکنین و هرچقدر دوست دارین میجوشانین . و چون مدت کمی لازمه و شربت قبلا کاملا قوام اومده . آب اضافه نکنید . همان آبی که داخل ظرف شده کافیه . مربا و شربت توت فرنگی خودش عطر خوبی داره و نیاز به هیچگونه افزودنی نیست . ولی اگه میخواین اسانسی مثل وانیل اضافه کنین باید اواخر پخت باشه . مرتب کف ها رو جمع کنین . مراقب باشین سر نره . پس از اینکه قوام اومد ( یک قاشق از شربت رو با قاشق بردارین و توی یک بشقاب بذارین سرد بشه .. اگه از قاشق سرازیر نشد …قوام اومده …حالا توت ها رو داخل قابمله بریزین و بذارین توت ها بپزن . همین که توت ها کمی نرم شدن …کافیه اگه زیاد بپزن مربا رنگش تیره میشه و توت ها له میشن در انتها آبلیمو رو اضافه کنین . مربا رو جدا کنین و شربت رو صاف کنین .

هنگام تهیه شربت مقدار کمی داخل لیوان بریزین و با آب و یخ مخلوط کنین.

شربت نعنا

مواد لازم:
*نعنای تازه و سبز ۵۰۰ گرم* شکر ۱ کیلو *آب ۲ لیوان
نعنا را کاملاً پاک کنید.
سعی کنید فقط از برگ های آن استفاده کنید.بعد از پاک کردن، برگ های نعنا را کاملاً بشویید.شکر و آب را در ظرفی مخلوط کنید و برگ های نعنا را به آن اضافه کنید. ظرف را روی شعله قرار دهید تا ۱۰ دقیقه بجوشد و کاملاً رنگ و طعم نعنا را به خود بگیرد.سپس تفالة برگ های نعنا را جدا کنید و شربت را از صافی رد کنید. شربت نعنای شما آماده است؛ پس از خنک شدن می توانید سرو کنید.شربت نعنا را می توانید تا یکسال در یخچال نگهداری کرد. گوارای وجود!

شربت گل سرخ

مواد لازم:

  • شکر 800 گرم *گل محمدی خشک 800 گرم *جوهر لیمو یک قاشق چایخوری *گلاب 2 قاشق غذاخوری *آب به میزان لازم *رنگ خوراکی قرمز 2 قطره

گل خشک را به مدت یک ساعت خیس کرده بعد به مدت 5دقیقه می جوشانیم آنرا در آب سرد ریخته به مدت 4 الی 5 ساعت دوباره آب آن را عوض میکنیم ، بعد شکر را با آب پیمانه کرده یعنی هر لیوان شکر یک لیوان آب می جوشانیم جرم آن گرفته به مدت 45 دقیقه با شعله ملایم بجوشد . بعد گل را اضافه کرده و جوهر لیمو رادر دو قاشق غذاخوری آب سرد حل کرده و در داخل مواد ریخته به مدت 15تا20 دقیقه بجوشد , گلاب را اضافه می کنیم و رنگ خوراکی قرمز را ریخته و می گذاریم 2 دقیقه بجوشد شعله را خاموش کرده و خنک که شد صافش میکنیم و بعد می گذاریم سرد شود .بعد داخل شیشه های تمیز و استریل ریخته و در جای خنک نگهداری میکنیم

شربت بیدمشک

. شكر يك پيمانه *آب دو پيمانه * عرق بيدمشك نصف پيمانه

آب را درون قابلمهاي ريخته، روي حرارت ميگذاريم وقتي كه آب به جوش آمد شكر را به آن اضافه كرده و ميگذاريم تا دو دقيقه بجوشد، سپس آن را از روي حرارت بر ميداريم تا سرد شود. بعد آب، شهد و عرق بيدمشك را به ميزاني كه دلخواه شماست مخلوط كرده، ميتوانيد در پايان كمي هم گلاب و زعفران به شربت اضافه کنیم.

شربت بهار نارنج


مواد لازم:
شکر 300گرم
اب 3لیوان
ابلیمو 1قاشق غذاخوری
عرق بهار نارنج نصف پیمانه
طرز تهیه:
1- اب و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت گذاشته تا بجوشد و غلیظ شود عرق بهارنارنج را به ان اضافه کرده جوشیده تا قوام اید
ابلیمو را اضافه کرده و بعد ار چند جوش از روی حرارت بردارید.

2- شکر-آب-عرق بهارنارنج را در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد حدوداً ده دقیقه به قوام آمدن شربت مانده ، آبلیمو را اضافه کنید و اجازه دهید تا ده دقیقه بجوشد قوام آید(کمی رقیق تراز شربت مربا باشد)سپس از روی حرارت بردارید و بعد از سرد شدن سرو

+ نوشته شده در یکشنبه بیست و ششم خرداد ۱۳۹۲ ساعت 15:8 توسط کورش |
هک بازی کوییز آف کینگز...

ما را در سایت هک بازی کوییز آف کینگز دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 98 تاريخ: چهارشنبه 11 فروردين 1400 ساعت: 17:25

صفحه بندی